Dzieje się tak, ponieważ pasażerowie jadący bez biletu nie posiadają przy sobie dokumentu tożsamości i kontrolerzy nie mają możliwości pozyskania danych osobowych potrzebnych do wystawienia opłaty dodatkowej.
W takiej sytuacji rewizor postępuje zgodnie z uprawnieniami (art. 33a pkt. 7. Ustawy Prawo przewozowe) i wzywa odpowiednie służby, dzięki którym możliwe jest ustalenie danych pasażera. Tak zdecydowane działanie jest konieczne by „zmotywować” gapowiczów do zaprzestania tego typu praktyk. W ten sposób pokazujemy również pełnoprawnym pasażerom, że jesteśmy konsekwentni i łamanie regulaminu nie może być tolerowane. Zwiększa się przy tym komfort korzystania z komunikacji miejskich, ponieważ więcej sprzedanych biletów oznacza więcej inwestycji po stronie przewoźnika.
Jesteśmy wdzięczni służbom za wsparcie i wspólną pracę na rzecz polepszenia jakości przewozów publicznych!