Uzyskane informacje są nanoszone na mapę danego miasta w czasie rzeczywistym – czerwonym kolorem oznaczone są lokalizacje, w których kontrolerzy napotkali najwięcej pasażerów jadących bez biletu. Dodatkową zaletą Sonaru jest możliwość wyboru skali prezentowanych danych – dzięki temu widzimy wystawione opłaty dodatkowe w kontekście całego miasta, jak również poszczególnych stref. Dane zebrane przez Sonar mogą być analizowane również w określonych przedziałach czasowych – możemy więc zweryfikować dany dzień oraz konkretne godziny, w jakich przeprowadzano kontrole.
Statystyki prezentowane przez to narzędzie pozwalają stwierdzić, gdzie i kiedy kontrole powinny być przeprowadzane częściej z uwagi na pojawiających się tam gapowiczów. Wzmożenie liczby kontroli na tych trasach „motywuje” pasażerów do kupowania biletów i tym samym zwiększa dochody zakładów komunikacji miejskich. Dzięki temu przewoźnicy mogą poprawiać jakość świadczonych usług i opracowywać nowe rozwiązania infrastrukturalne.
Sonar jest kolejnym przykładem dynamicznego rozwoju naszej spółki. Jest to rozwiązanie innowacyjne i autorskie, dzięki któremu wyróżniamy się na tle konkurencyjnych firm – przyznają to również władze komunikacji.